Haber Crombie - Butik Haber Tadında...

Vücudunuzu tıkır tıkır çalıştırmak, hastalıkları uzak tutmak için vazgeçilmezler

healthy-woman
Vücudun günlük faaliyetlerini eksiksiz bir şekilde devam ettirebilmesi için her gün yeterli miktarda vitamin ve mineral alması gerekmektedir. İşte formda, sağlıklı ve mutlu bir hayat için günlük alınması gereken besinler
D VİTAMİNİ İLE KALBİNİZİ GÜÇLENDİRİN
Circulation gazetesi D vitamini eksikliğinin kalp krizi ve felç riskini yüzde 80 oranında arttırdığını ortaya koydu. D vitamini damarlardaki iltihap oluşumunu azaltıyor. Warwick Üniversitesi araştırmaları, güneş ışınlarının vücutta D vitamini etkisi yarattığını, bu sebeple yaz aylarında güneş ışınlarından bolca faydalanılması gerektiğini, böylece güneşten uzak kalınan kış ayları için de yeteri kadar depolanabileceğini belirttiler. Ayrıca diyet yapan kimseler için de günde 5 mg D vitamini vücut direncini korumak açısından gerekli görülüyor. California Sunlight Nutrition and Health Research Merkezi, kanserin 17 çeşidinin D vitamini eksikliğinden kaynaklandığındığı ve günlük yeterli miktarda D vitamini alımını yaygınlaştırılabilinirse kanserden ölümlerin yüzde 19 oranında azaltılabileceğini iddia ediyor. Dr. Peter Selby, ginde 50 miligramın yeterli miktar olduğunu belirtirken bunun yüzde 10′unun da güneş ışınlarıyla tamamlanabileceğini  belirtti.
B12 VİTAMİNİNİN ÖNEMİNİ HATIRLAYIN!
Oxford Üniversitesi B12 vitaminin eksik olduğu insanlarda beyin faaliyetlerinin gitgide yavaşladığını tespit etti. Yeterli miktarada B12 ‘nin bir cheeseburgerden alınabileceği açıklanırken, düzenli  ilaç kullanmak zorunda olan kimselerde bu oranın ilaçlarca emilerek etkisinin azaldığı ortaya çıktı. B12 vitamini, balık, et, yumurta, peynir gibi yiyeceklerden alınabilir fakat en zengin B12 oranı tahıllarda bulunuyor. Çünkü etteki B12, proteinlerle bezenmiş durumda ve bu da saf vitaminin emilim gücünü azaltıyor. Günde bir kase mısır gevreği yemek de yeterli oranda B12 alımını sağlar.
POTASYUMLA ENERJİNİZE ENERJİ KATIN
Bu mineraller olmadan kalbin ritmi bozulur, kemikler çalışmaz ve beyin işlevini tam anlamıyla yerine getiremez. Londra St. George’s Hospital’den uzman dietisyen Catherine Collins, potasyumun, hücrelerin glukozu kullanıp enerjiye dönüştürmesine yardım ettiğini söyledi. Yeteri kadar alınmamasının vücut pilinin bitmesi anlamına geleceğini de ekledi. Journal dergisi de insanların yüzde 80′inin günlük gerekli miktar olan 3500mg almadığını ortaya koydu. Yarım avokadodan 500mg, bir adet muzdan da  400mg oranında potasyum elde edilebilir. Collins, sebzelerin kaynatılıp pişirilmesinin yerinde buharda pişmesinin daha faydalı olduğunu da ekledi. Kaynatılmış patatesin yüzde 80 oranında potasyumunu kaybettiğini fakat buharda pişirildiği takdirde sadece yüzde 8 oranında bir kayıp yaşanacağını belirtti. Potasyum ayrıca alkolün vücuttan atılmasında da etkili.
İYOTLA FAZLA KİLOLARDAN KORUNUN
Tiroit bezi, T3 ve T4 adı verilen hormonları oluşturmak için iyoda ihtiyaç duyar ve bu hormanlar da kalori yakmak için gereklidir. Londra Wellington Hospital’den Prof. Nadir Farid, vücudun etkisiz iyot aldığında bunun ekstra kilo olarak geri döneceğine dikkat çekti. Tuzun en büyük iyot kaynağı olarak bilindiğini, fakat tuz üretiminde kullanılcak iyot miktarıyla ilgili bir kural olmaması dolayısıyla sağlıksız bir iyot içerdiğini belirtti.
Balık ve yoğurt en iyi iyot kaynaklarından. İyot alımı için tuzu düşünmek ileride kalp rahatsızlıklarına sebebiyet verecek sonuçlar doğurabilir fakat süt de iyot için doğru bir seçim olabilir.
DİYABETİ MAGNEZYUM İLE UZAK TUTUN
Journal of the American Collage of Nutrition’ın 300 kişi üzerinde yaptığı araştırmalar sonucu düşük oranda alınan magnezyumun da kalp krizi riskini arttırdığı ortaya çıktı. Ayrıca daha şaşırtıcı bi oran ise diyabet konusunda. Magnezyum eksiği bulunan kimseler yüzde 94 oranında diyabet riski taşıyorlar.
Warwick Üniversitesi araştırmalarına göre yeterli magnezyum olmadan hücrelerin gerekli enerjiyi üretmesi de mümkün değil. Magnezyumun, yeşil sebzelerden özellikle ıspanaktan alınabileceği belirtildi.

Arkadaşına gönder Arkadaşına gönder